Følg disse 8 trin, når du skal finde ledige kontorer
Hvad skal særlig tænkes når du skal lede efter kontorer? Hvor finder du den bedste hjælp til at finde kontorer? Hvordan starter du din søgning efter kontorer i Danmark? Spørgsmål er der mange af, hvilket vi i Lokaleportalen godt forstår. Søgningen efter kontorer i København herunder kontorpladser og kontorlokaler kan byde på en række tilvalg og fravalg, der kan have stor betydning for din forretning. Med den rette information og en god indsigt i egne behov, kan du navigere godt rundt i markedet for kontorer nemt og smertefrit .
I nærværende guide har vi indsamlet de bedste tip, som kan gøre jagten på det perfekte kontor sikkert og nemt. Når man som virksomhed leder efter nye kontorlokaler er det vigtigt at gå fokuseret, koncentreret og målrettet til værks. Det handler om, at du skal bruge mindst mulig tid på at finde de bedst mulige kontorlokaler, så du ikke defokuserer fra din forretning. Derfor er det en god ide, at finde et medie, der kan give dig overblik over markedet for ledige kontorer i København. Vi foreslår i Lokaleportalen, at man via dette link: https://www.lokaleportalen.dk/storkoebenhavn-kontor navigerer rundt på siden, så man får en fornemmelse af, hvad der udbydes af kontorer lige nu. Læs mere om hvordan www.lokaleportalen.dk samler information ind om de ledige erhvervslokaler på markedet her.
Trin 1: Start med at evaluere og definere virksomhedens behov for kontorloaker, herunder pladsmængde, indretning, mv. Har dit kontor ofte kundebesøg, er det også godt at have in mente, at kontoret er en del af din virksomheds brand, der kan have betydning for det overordnede indtryk af din virksomhed. Husk at tænk fem år ud i fremtiden.
Trin 2: Overvej herefter, beliggenheden. Her er det vigtigt at du overvejer, hvordan flytningen vil påvirke dine medarbejderes og din egen transporttid.
Trin 3: Hvis du har fyldt trin 1 og 2 er du klar til at starte din officielle søgning efter ledige kontorer. Via dette link, får du det samlede overblik over alle de kontorer, der er på markedet lige nu.
Trin 4: Herefter har du en oversigt over potentielle kontorer, som du nu skal overveje igen. Først fjerner du dem, der helt sikkert ikke passer til kriterierne. Hernæst sammenligner du priser og kvalitet - du kontakter herefter udlejerne og aftaler en fremvisning.
Trin 5: Til fremvisningen er det først og fremmest vigtig, at du forsøger at fornemme om kontoret vil passe godt til din forretning og dig. Tænk på pris, opsigelse og istandsættelse. Læs også vores anden blogindlæg: ”Nye erhvervslokaler: Sådan finder du erhvervslokaler”.
Trin 6: Nu har du været ude at se kontorlokalerne hvorefter det er en god ide, at du nu indsnævrer din søgning til 1-3 kontorlokaler. Formuler en mail til hver af udlejerne, hvor du skriver, at hvis du kan få det på den og den måde, så er du klar til at underskrive en aftale på kontorlokalet.
Trin 7: Når du har været i forhandling med udlejeren, er det næste, at bede om en kontrakt. Det er tilrådeligt, at du altid får en professionel advokat eller erhvervsmægler til at løbe lejekontrakten igennem, da du ellers kan ende med at betale rigtig mange penge helt unødigt, når du en dag flytter væk fra lejemålet.
Trin 8: Har du fundet drømmelokalet, er det vigtigt, at du vender tilbage til alle de udlejere, som du har været i kontakt med og fortæller dem, at din søgeproces er endt, og at det desværre ikke blev dem, du lejede dig ind hos. Det er vigtigt at huske på, at de har brugt tid på at fokusere på dig og dine behov.
De mest populære byer til kontor:
Kontorer i København
Kontorer i Århus
Kontorer i Odense
Kontorer i Ålborg
Kontorer i Hillerød
Kontorer i Helsingør
Kontorer i Roskilde
Kontorer i Kolding
Kontorer i Vejle
Kontorer i Esbjerg
Kontorer i Randers
- August 2024 (1)
- Juni 2024 (1)
- Maj 2024 (2)
- April 2024 (101)
- Marts 2024 (2)
- Februar 2024 (158)